דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בית אבות סיעודי 

מאת    [ 01/10/2010 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 2197 פעמים ]

בית אבות סיעודי הוא מוסד שיקומי עבור קשישים סיעודיים שאינם מסוגלים לבצע פעולות יומיומי בסיסיות כגון אכילה, רחיצה, הליכה וכולי. הגדרה של  מצב סיעודי כולל מצב גופני ירוד מאוד אך גם מתייחס לתשושי נפש ולחולים במחלות אלצהיימר.  ההבדל בין בית אבות סיעודי לבית בית אבות רגיל הוא בסוג הדיירים ובמצבם הרפואי  ובמת השירותים הרפואיים. 

בית אבות סיעודי קולט קשישים הסובלים ממחלה קשה ואין ביכולתם לבצע פעולות יומיומיות בסיסיות בכוחות עצמם. החולה הסיעודי זקוק לעזרה 24 שעות ביממה.  צוות רפואי מסייע לו באכילה, לבישה, רחיצה. המצב הסיעודי יכול להגיע לחוסר שליטה בצרכים מה שמחייב החלפת טיטולים על ידי הצוות המטפל. רבים מהחולים הסיעודיים הינם חולים דמנטיים שאיבדו חוש ההתמצאות ועל כן זקוקים להשגחה רפואית סביב השעון. הגיל נותן את אותותיו וגם מי שאינו מאובחן כסובל מאלצהיימר יכול לסבול מבעיות קוגניטיביות קשות משום הפגיעה באתי המוח ותפקודי החשיבה.

השירותים שניתנים בבית אבות סיעודי מותאמים לצרכים של אוכלוסיה זו. השירותים כוללים פיקוח צמוד של רופא, צוות של אחים ואחיות שאמו על בדיקת הפרמטרים הרפואיים ומתן התרופות, כוח עזר שמסייע בטיפול השוטף היומיומי  שמצריכה הטיפול בחולה סיעודי כגון, עזרה ברחצה, באכילה, בלבוש, בניידות ממקום למקום וכולי, תמיכה סוציאלית, פיסיותרפיסטים שמסייעים בחיזוק השרירים כמו גם הסוגרים לשליטה טובה יותר על הצרכים ורופאים מומחים שונים למקרה הצורך. כמו כן, בית אבות סיעודי ערוך למקרי חירום רפואיים כגון אמבולנסים.

בבואכם לבחור בית אבות סיעודי ליקירכם עליכם לתת את הדעת על צרכיו השונים של המטופל. אם המטופל במצב שהוא יכול להחליט מה הוא מעדיף יש להעניק לדעתו משקל לא מבוטל.  כמו כן, חשוב לבדוק האם למוסד יש רישיון  ממשרד הבריאות לטפל בחולים סיעודיים, יש לקחת בחשבון את המרחק של בית האבות מהמשפחה הקרובה, לבדוק האם המקום ערוך לטיפול במקרה חירום כמו גם מהי מידת היערכותו, האם הרום הראשוני של המקום היה חיובי בעינכם, האם המקום היגייני ונעים למראה, האם יש למטופל חדר לבד א שהוא עם מטופלים נוספים. אם כן, מה רמת הצפיפות במקום. יש לא מעט בתי אבות סיעודיים לאורכה ולרוחבה של הארץ, על מנת לבחור את הטוב ביותר חשוב להתייחס לכל ההיבטים האפשריים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב